ای بی سی

ساخت وبلاگ

امکانات وب

انتخاب یک ماده مناسب برای ساخت پیچ و مهره برای کاربرد مختلف بسیار حیاتی است. به این خاطر که که از پیچ و مهره برای کارهای مختلف سنگین و سبک وزن استفاده می شود و بنابراین جنس این پیچ و مهره ها باید براساس وظیفه ای که دارند، انتخاب شوند.

پیچ و مهره ای ساخته شده از فولاد در مقایسه با آلومینیوم می تواند به شدت بر کیفیت و دوام اتصالی که آن تأثیر بگذارد. عوامل دیگر مانند شرایط محیطی ، وجود عوامل خورنده و همچنین پایداری سازه می توانند بر انتخاب جنس پیچ و مهره تاثیرگذار باشند.

بعضی از مواد استفاده شده در پیچ و مهره عبارتند از:

فولاد: به دلیل شکل پذیری بالا ، مقاومت در برابر کشش و دوام بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین به دلیل ارزان بودن فولاد و در دسترس بودن آن، بطور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد و در آلیاژها برای تأمین درجات متفاوت مقاومت متناسب با کاربردهای مختلف موجود است.

فولاد ضدزنگ: آلیاژی که در آن ویژگی های فولاد کم کربن و مقادیر خاص کروم و نیکل با هم ترکیب شده اند. کروم موجود در فولاد ضد زنگ باعث مقاومت در برابر خوردگی می شود. محتوای کم کربن از سخت شدن محافظت می کند. فولاد ضد زنگ می تواند مارتنزیتی یا آستنیتی باشد. فولاد ضد زنگ مارتنزیتی قوی و بادوام است و می تواند از طریق کاربردهای حرارتی تقویت شود اما مقاومت کم در برابر خوردگی ایجاد می کند. فولاد ضد زنگ آستنیتی رایج ترین نوع فولاد ضد زنگ است. این ماده از سطح بالایی از نیکل و کروم تشکیل شده است و بنابراین مقاومت بالاتری در برابر خوردگی دارد. این نوع فولاد ضد زنگ همچنین می تواند بارهای قابل توجهی را بدون آسیب دیدگی تحمل کند.

برنز و برنج: برنز آلیاژی است که از قلع و مس تشکیل شده است. مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارد. بنابراین ، ایده آل برای کاربردهای آبی مانند زیردریایی ، کشتی ، قایق و دیگر ساخت و سازهای زیر آب. برنج آلیاژی است که از مس و روی تشکیل شده است. همچنین مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارد و ماده ای نرم را تشکیل می دهد.

نایلون: یک ماده مصنوعی سبک که از پلاستیک ساخته شده است. علاوه بر مقاومت در برابر خوردگی ، از ویژگی های عایق حرارتی و الکتریکی بالا نیز برخوردار است و به راحتی رنگ می شود. با این حال ، نایلون در صورت قرار گرفتن در معرض دمای بسیار بالا می تواند ذوب شود و در دمای بسیار پایین نیز ضعیف شود.

ای بی سی...
ما را در سایت ای بی سی دنبال می کنید

برچسب : پیچ و مهره,مواد استفاده شده در پیچ و مهره, نویسنده : امیر abc بازدید : 226 تاريخ : جمعه 14 خرداد 1400 ساعت: 19:59